Covid-19 tedavisinde kullanılabilecek antikor geliştirildi

Hollandalı bilim insanları, Covid-19 hastalığının önlenmesi ve tedavisinde etkili olabilecek bir antikor tespit ettiklerini duyurdu.

Antikorlar, çok hücreli hayvansal organizmaların bağışıklık sistemi tarafından kendi organizmaları dışından gelen organik yapılara karşı geliştirilen ve glikoprotein denen yapıdaki moleküllere verilen ad. Bu moleküller organizmayı yabancı moleküllerin yol açması muhtemel zarar verici etkilere karşı erkenden uyararak koruyuculuk sağlıyorlar.

Covid-19’a neden olan SARS-CoV-2 virüsünü de ‘nötralize’ edebilecek bir antikorun geliştirildiği öğrenildi.

Hollanda’nın Utrecht Üniversitesi ile Rotterdam Erasmus Medikal Merkezi tarafından yapılan ortak çalışmanın sonuçları, Nature dergisinde yayınlandı. Makalede, çalışmalar sonucunda hem SARS-CoV-2’yi hem de 2003 yılında görülen Sras adlı diğer korona virüsünü nötralize edebilen bir antikor buldukları savunuluyor. Bulunan antikorların virüslerin vücutta tutunmaya çalıştıkları ACE2 adlı reseptörleri hedeflediği belirlendi.

Ancak bu antikorların virüs ile ACE2 arasındaki kaynaşma mekanizmasına ne düzeyde etki ettiği henüz araştırılıyor.

Araştırmaya dair bilimsel makalede, buldukları antikorların gelecekte tek başına veya diğer antikorlarla birlikte Covid-19’un önlenmesi veya tedavisine dair stratejilerin geliştirilmesi için önemli olduğu vurgulandı.